Štyri skladby, ktoré vás prenesú do iného sveta. Lotta vydáva debutové EP Seafarer

Nedávno vydaný singel Léonard predznamenal prvý väčší hudobný celok talentovanej speváčky a skladateľky Dagmar Mišíkovej, známej ako Lotta. Jej meno sa doposiaľ na hudobnej scéne spomínalo najmä v súvislosti s kapelou Fallgrapp, pre ktorú napísala niekoľko textov, teraz však prichádza s vlastným debutovým EP s názvom Seafarer.

Lotta sa na nahrávke, ktorá vychádza práve dnes (3.6.) na značke Deadred Records, predstavuje ako zrelá skladateľka a speváčka s citom pre uhrančivé atmosféry a silné melódie. Tvorí piesne, ktoré nemajú tradičnú štruktúru so slohami a refrénmi, sú ťažko uchopiteľné či zaraditeľné do žánrových škatuliek, no o to ľahšie sa zaryjú pod kožu. S produkciou EP Seafarer jej pomohol slovenský elektronický producent a multiinštrumentalista Dalibor Kocián, alias Stroon, ktorý ju zároveň priviedol k spolupráci so značkou Deadred.

"Niektoré momenty spolupráce boli pre mňa inšpirujúce a poučné natoľko, že pristupujem aj ku svojej vlastnej tvorbe ešte experimentálnejšie. EP je stroonovské, lottovské a všetkých, ktorí sú jeho súčasťou. Cítim z toho osobnosť. Nejde o štruktúrovaný pop, ale o príbehy. Už dávnejšie som chcel robiť s vokálmi pesničkového charakteru. Teším sa, že Seafarer vychádza na Slovensku, vo vydavateľstve Deadred a s fotkami Kláry Hudákovej," hovorí o spolupráci Stroon.



Nie hudba za každú cenu, ale hudba, ktorá má cenu 

Lotta je autorkou všetkých piesní, ktoré sú sekvenciou štyroch ročných období. Úvodná Primavera dýcha jarou, titulná Seafarer predstavuje leto a v ňom príbeh moreplavca, ktorého návrat domov je neistý, pilotný singel Léonard symbolizuje jeseň, kedy v nás niečo zomiera, a napokon zimná Snowball je inšpirovaná básňou Self-Pity, ktorú napísal anglický spisovateľ D. H. Lawrence: "Vtáča pozná svoj osud, padá skrehnuté z vetiev stromov bez toho, aby zaplakalo nad svojím osudom. Pre tú divokosť, čo mu bráni plakať."


"Je vlastne skvelé, aký bezohľadný vie byť život. Paradoxne, v tom spočíva jeho ohľaduplnosť. Nečaká, kým sa nám uľaví, hoci si občas prajeme, aby sa aspoň zakoktal, nech sa dáme trochu dokopy. Toto som túžila preniesť do každej skladby. Mojou ambíciou nie je robiť hudbu za každú cenu, ale hudbu, ktorá má cenu. Mám veľmi rada experiment, a zároveň sú vo mne popevky. Všetky piesne sú melodické, ale majú v sebe kus mojej identity, ktorá vychádza z chuti experimentovať a nabúrať pevnú piesňovú štruktúru, pretože tak to prirodzene cítim. V tých piesňach som slobodná," vysvetľuje svoj prístup k tvorbe Dagmar Mišíková.

Dagmar Mišíková alias Lotta


Na EP spolupracovali talentovaní klaviristi Dominik BartekJán Ančic. Samotná Lotta sa okrem vokálov zhostila aj hry na harmonium a prispela aj rôznymi samplami ruchov. Stroon si ako producent vzal na starosť elektronické aranže ako aj mix skladieb a nahrávanie prebiehalo v jeho štúdiu. O finálny zvuk sa v masteringovom štúdiu Gargle & Expel postaral Tomáš Karásek. Foto na obal odfotila Klára Hudáková a autorom grafického dizajnu je Silvia Ďurovcová

Seafarer EP vychádza 3. júna 2021 digitálne na všetkých známych streamovacích platformách (Apple Music, Spotify, Deezer, YouTube Music, atď.) a ako download na značke Deadred Records. Nahrávku môžete počúvať a podporiť kúpou aj na Bandcampe.

Lotta okrem skupiny Fallgrapp v minulosti spolupracovala aj s výnimočným francúzskym bubeníkom Alexisom Bossardom, vernou hudobnou spojkou britského muzikanta Benjamina Clementina. Jej meno sa spája aj so skúseným slovenským hudobníkom Allanom Vilhanom z projektu Likvid, ktorý sa etabloval na londýnskej scéne. Medzinárodný presah má aj jej debutové EP, a to prostredníctvom videoklipu k pilotnému singlu Léonard. Autorom abstraktného výtvarného vizuálu je americký fotograf a sochár John Klukas.


Informácie a fotografie redakcii Hudba.sk poskytla Natália Husárová z vydavateľstva Deadred Records. Správu sme upravili a doplnili. Lottu môžete sledovať na www.facebook.com/lotta.music.official.

Foto: Alex Kiňová

Súvisiace články

Zobraziť diskusiu

blog comments powered by Disqus
Zobraziť klasickú verziu