Pred košickou Tabačkou po novom nájdete rozliatu žltú farbu, plechovku, či štetec. To všetko je novou umeleckou inštaláciou, ktorá slúži na vonkajšie označenie budovy kultúrneho centra.

Tabačka Kulturfabrik sa už päť rokov potýka s problémom vonkajšieho označenia budovy. "Náš pôvodný návrh, žiaľ, nebol schválený pamiatkovým úradom, čo plne akceptujeme. Začali sme preto hľadať iné, kreatívne riešenie, ktoré by vyriešilo náš problém s označením budovy a zároveň by nedošlo k porušeniu stanoviska Krajského pamiatkového úradu," uviedol Peter Radkoff, umelecký riaditeľ Tabačky Kulturfabrik.

Kultúrne centrum našlo riešenie v guerilla marketingu, ktorý je v zahraničí veľmi obľúbenou formou propagácie. Tento nápad oslovil firmu Lavacom, a tak sa spoločne pustili do jeho realizácie. V súčasnosti už Tabačku len tak neprehliadnete, má totiž nové, kreatívne označenie. Na realizácii nápadu sa podieľalo aj mesto Košice a DPMK, ktorý Tabačke poskytli stĺpy v ich správe na realizáciu umeleckej inštalácie, slúžiacej ako označenie budovy kultúrneho centra.

Informácie a foto redakcii Hudba.sk poskytla Barbara Denciová, PR Tabačka Kulturfabrik.